Je nám velice líto každého případu, kdy pacient není s poskytnutými službami spokojen. Chceme však udělat maximum, aby každá špatná zkušenost vedla k nápravě a zlepšení původního stavu. Za vaše připomínky jsme vám vděční.
Pokud chcete podat stížnost, vezměte prosím na vědomí, že s ústně předanou stížností nelze kvalitně pracovat. Stížnost nám proto zašlete v písemné podobě s detailním popisem vzniklé situace. S vaší stížností dále zodpovědně pracujeme, předáváme ji kompetentním osobám k vyjádření a prošetřujeme na jejím základě související dokumentaci.
V urgentních případech se obraťte na ošetřujícího lékaře, případně primáře oddělení, který s vámi bude stížnost přednostně řešit.
Postup pro vyřizování stížností ve smyslu § 93 odst. 4 písm. b) zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů
I. Proti postupu Nemocnice České Budějovice, a.s., se sídlem B. Němcové 585/54, 370 01 České Budějovice, IČ 260 68 877 (dále jen „poskytovatel“) při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami může podat stížnost
(„stěžovatel“).
II. Stížnost se podává u poskytovatele písemně:
Pokud o to stěžovatel požádá, bude mu přijetí stížnosti poskytovatelem potvrzeno.
Pouze v případech zvláštního zřetele hodných (např. v případě objektivní neschopnosti stěžovatele podat stížnost v písemné formě), lze stížnost podat i v ústní formě.
V případě ústně podané stížnosti je nezbytné, aby byl mezi stěžovatelem a pověřeným pracovníkem poskytovatele sepsán písemný záznam podepsaný stěžovatelem a pověřeným pracovníkem poskytovatele; sepsáním takové záznamu je stížnost považována za přijatou.
Záznam je nutné sepsat v sídle poskytovatele na adrese B. Němcové 585/54, 370 01 České Budějovice. Pro tento účel je nezbytné, aby se stěžovatel předem obrátil na pověřeného pracovníka poskytovatele a dohodl si s ním oboustranně vyhovující termín, a to na následující kontaktní údaje:
Záznam o podané stížnosti je možné provést v úředních hodinách podatelny.
V případě agresivity stěžovatele nebo v případech, kdy nejsou splněny podmínky pro ústní podání stížnosti dle tohoto postupu, pověřený pracovník poskytovatele se stěžovatelem zápis nesepisuje a odkáže jej na písemné podání stížnosti podle tohoto postupu.
III. Ve stížnosti je nutné
IV. Anonymní stížnosti, stížnosti podané telefonicky a stížnosti podané ústně bez sepisu příslušného písemného záznamu se nevyřizují.
V. Poskytovatel zašle stěžovateli oznámení o vyřízení stížnosti v zákonné lhůtě, tedy do 30 ti dnů ode dne jejího obdržení. V odůvodněných případech může poskytovatel lhůtu prodloužit o dalších 30 dnů. Stěžovatel je o takovém prodloužení lhůty informován.
VI. Pokud je to s ohledem na charakter stížnosti vhodné, navrhne poskytovatel stěžovateli ústní projednání stížnosti.
VII. Jde-li o stížnost, jejíž vyřízení poskytovateli nepřísluší, poskytovatel ji do 5 ti dnů ode dne jejího obdržení postoupí věcně příslušnému subjektu. O postoupení stížnosti poskytovatel stěžovatele rovněž informuje.
VIII. Pokud stěžovatel s vyřízením stížnosti nesouhlasí, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, který poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. V případě Nemocnici České Budějovice, a.s. je to Krajský úřad Jihočeského kraje. Ve stížnosti zároveň stěžovatel uvede důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem.
IX. Poskytovatel stěžovateli (po ověření jeho totožnosti a oprávnění k podání stížnosti) umožní nahlížet do konkrétního stížnostního spisu a za úplatu z něj pro stěžovatele pořídí kopie, pokud si kopie nepořídí na místě vlastními prostředky na vlastní náklady sám stěžovatel. Pokud má stěžovatel zájem o nahlédnutí do stížnostního spisu, dohodne si předem s pověřeným pracovníkem poskytovatele termín nahlédnutí, a to na těchto kontaktních údajích: tel.: 38787 2012, 2011; e-mail: podnety@nemcb.cz.
Ceny za pořízení kopie ze stížnostního spisu poskytovatelem: