CZ / EN
free wifi ikona youtube kanal facebook
Víc než nemocnice.
oceneni

oceneni

oceneni

Stížnosti

Je nám velice líto každého případu, kdy pacient není s poskytnutými službami spokojen. Chceme však udělat maximum, aby každá špatná zkušenost vedla k nápravě a zlepšení původního stavu. Za vaše připomínky jsme vám vděční.

Pokud chcete podat stížnost, vezměte prosím na vědomí, že s ústně předanou stížností nelze kvalitně pracovat. Stížnost nám proto zašlete v písemné podobě s detailním popisem vzniklé situace. S vaší stížností dále zodpovědně pracujeme, předáváme ji kompetentním osobám k vyjádření a prošetřujeme na jejím základě související dokumentaci.

V urgentních případech se obraťte na ošetřujícího lékaře, případně primáře oddělení, který s vámi bude stížnost přednostně řešit.

 

POSTUP PRO VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ

Postup pro vyřizování stížností ve smyslu § 93 odst. 4 písm. b) zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů

I. Proti postupu Nemocnice České Budějovice, a.s., se sídlem B. Němcové 585/54, 370 01 České Budějovice, IČ 260 68 877 (dále jen „poskytovatel“) při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami může podat stížnost

    • pacient,
    • zákonný zástupce nebo opatrovník pacienta,
    • osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel, nebo
    • osoba zmocněná pacientem,

(„stěžovatel“).

II. Stížnost se podává u poskytovatele písemně:

  • poštou na adresu Nemocnice České Budějovice, B. Němcové 585/54, 370 01 České Budějovice
  • e-mailem na adresu podnety@nemcb.cz
  • nebo osobně na podatelně poskytovatele na adrese B. Němcové 585/54, 370 01 České Budějovice v úředních hodinách podatelny (viz nemcb.cz).

Pokud o to stěžovatel požádá, bude mu přijetí stížnosti poskytovatelem potvrzeno.

Pouze v případech zvláštního zřetele hodných (např. v případě objektivní neschopnosti stěžovatele podat stížnost v písemné formě), lze stížnost podat i v ústní formě.

V případě ústně podané stížnosti je nezbytné, aby byl mezi stěžovatelem a pověřeným pracovníkem poskytovatele sepsán písemný záznam podepsaný stěžovatelem a pověřeným pracovníkem poskytovatele; sepsáním takové záznamu je stížnost považována za přijatou.

Záznam je nutné sepsat v sídle poskytovatele na adrese B. Němcové 585/54, 370 01 České Budějovice. Pro tento účel je nezbytné, aby se stěžovatel předem obrátil na pověřeného pracovníka poskytovatele a dohodl si s ním oboustranně vyhovující termín, a to na následující kontaktní údaje:

  • 387 878 2012 (2011)
  • e-mail: podnety@nemcb.cz
  • osobně prostřednictvím podatelny poskytovatele na adrese B. Němcové 585/54, 370 01 České Budějovice v úředních hodinách podatelny (viz www.nemcb.cz), která jej odkáže na pověřeného pracovníka poskytovatele

Záznam o podané stížnosti je možné provést v úředních hodinách podatelny (viz www.nemcb.cz).

V případě agresivity stěžovatele nebo v případech, kdy nejsou splněny podmínky pro ústní podání stížnosti dle tohoto postupu, pověřený pracovník poskytovatele se stěžovatelem zápis nesepisuje a odkáže jej na písemné podání stížnosti podle tohoto postupu.

III.     Ve stížnosti je nutné

  • identifikovat pacienta (jméno, příjmení, datum narození, adresa bydliště), kterého se stížnost týká; je vhodné uvést také telefonický kontakt,
  • případně obdobně identifikovat osobu stěžovatele, je-li odlišná od pacienta, a zároveň v takovém případě doložit vztah mezi pacientem a stěžovatelem (originál čestného prohlášení zákonného zástupce či osoby blízké nebo originál či úředně ověřená kopie plné moci s úředně ověřeným podpisem apod.),
  • přesně a srozumitelně vymezit předmět stížnosti,
  • uvést poštovní doručovací adresu, na kterou má být stěžovateli doručeno vyrozumění o vyřízení stížnosti,
  • stížnost je nutné podepsat, je-li podána písemně poštou nebo osobně přes podatelnu.

IV. Anonymní stížnosti, stížnosti podané telefonicky a stížnosti podané ústně bez sepisu příslušného písemného záznamu se nevyřizují.

V. Poskytovatel zašle stěžovateli oznámení o vyřízení stížnosti v zákonné lhůtě, tedy do 30 ti dnů ode dne jejího obdržení. V odůvodněných případech může poskytovatel lhůtu prodloužit o dalších 30 dnů. Stěžovatel je o takovém prodloužení lhůty informován.

VII. Pokud je to s ohledem na charakter stížnosti vhodné, navrhne poskytovatel stěžovateli ústní projednání stížnosti.

VII. Jde-li o stížnost, jejíž vyřízení poskytovateli nepřísluší, poskytovatel ji do 5 ti dnů ode dne jejího obdržení postoupí věcně příslušnému subjektu. O postoupení stížnosti poskytovatel stěžovatele rovněž informuje.

VIII.    Pokud stěžovatel s vyřízením stížnosti nesouhlasí, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, který poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. V případě Nemocnici České Budějovice, a.s. je to Krajský úřad Jihočeského kraje. Ve stížnosti zároveň stěžovatel uvede důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem.

IX. Poskytovatel stěžovateli (po ověření jeho totožnosti a oprávnění k podání stížnosti) umožní nahlížet do konkrétního stížnostního spisu a za úplatu (viz sazebník úhrad NCB_SME_08_002 Příloha č. 4 Výše nákladů na pořízení kopií ZD) z něj pro stěžovatele pořídí kopie, pokud si kopie nepořídí na místě vlastními prostředky na vlastní náklady sám stěžovatel. Pokud má stěžovatel zájem o nahlédnutí do stížnostního spisu, dohodne si předem s pověřeným pracovníkem poskytovatele termín nahlédnutí, a to na těchto kontaktních údajích: tel.: 387 872 012, 2 011; e-mail: podnety@nemcb.cz.

Lékárna Nemocnice České Budějovice a.s. Jihoceske nemocnice verejne zakazky Certifikát kvality a bezpečí zdravotni klaun Diecézní charita České Budějovice Chatový tábor Slavkov Kapka Naděje logo katolicika asociace logo hospitalin ISO 27001.
Jihočeský Kraj
Poskytování služeb obecného hospodářského zájmu je podpořeno z rozpočtu Jihočeského kraje