CZ / EN
free wifi ikona youtube kanal facebook
Víc než nemocnice.
oceneni
kvalita a bezpeci

Informace pro cizince

Zdravotnický personál Nemocnice České Budějovice ochotně poskytne nezbytnou pomoc všem pacientům, bez ohledu na jejich státní občanství. Abychom předcházeli nedorozuměním při péči o pacienty, kteří nejsou občany České republiky, uvádíme níže několik základních informací, které se vztahují k úhradě služeb a k celkové komunikaci pracovníků nemocnice s cizinci.

Ceník

Ceny za vyžádanou nebo nezbytnou péči jsou stanoveny na základě Metodiky účtování cizích státních příslušníků Nemocnice České Budějovice. Bližší informace o cenách získají pacienti u ošetřujícího lékaře nebo na tuzemském telefonním čísle +420 387 872 233.

Způsob plateb

Pokud zahraniční pacient není zdravotně pojištěn dostatečným způsobem, vyžaduje nemocnice platbu za provedenou zdravotní péči v hotovosti, pouze ve výjimečných případech po dohodě bankovním převodem.

Směnárna

V areálu nemocnice není k dispozici směnárna. Pacienti by proto měli být vybaveni dostatečnou hotovostí v českých korunách. Nejbližší směnárna je v budově České spořitelny, Lidická tř. 78, České Budějovice. Viz mapa města

Jaké zahraniční pojišťovny akceptujeme?

Zahraniční pacienti z členských zemí EU, čerpající nezbytně nutnou péči, by u sebe vždy měli mít Evropský průkaz zdravotního pojištění (European Health Insurance Card) a také platné komerční připojištění pro případný transport do mateřské země.

Ve světě působí velké množství zdravotních pojišťoven i různé druhy zdravotního pojištění. Každý konkrétní případ proto řešíme individuálně ve spolupráci s pacientem. Pro další informace kontaktujte odpovědného pracovníka Nemocnice České Budějovice:

Linda Robauschova

Tel: +420 387 872 233
Fax: +420 386 461 941
linda.robauschova@nemcb.cz

Tlumočníci

Nemocnice nedisponuje vlastními jazykovými tlumočníky. Pokud pacienti nehovoří německy nebo anglicky, doporučujeme pacientům, aby si před příchodem do nemocnice zajistili vlastního tlumočníka.

  • Případné náklady na tlumočení vždy hradí pacient.

Pacienti bez dostatečné znalosti českého, anglického nebo německého jazyka si vhodného tlumočníka většinou sami najdou. V případě potřeby mohou o pomoc požádat například zastupitelský úřad své země nebo Jednotu tlumočníků a překladatelů.

Tlumočení po telefonu poskytuje například komerční společnost SOPHIA. Tato společnost však zajišťuje pouze tlumočnické služby do některých jazyků a navíc jen podle momentálních kapacit svých pracovníků. Služba společnosti SOPHIA je poskytována nepřetržitě 24 hodin.

Tuto službu hradí pacient!

O využití tlumočnických služeb provede ošetřující lékař Nemocnice České Budějovice písemný záznam.

SOPHIA, jazykové služby s.r.o. Hroznová 28, 370 01 České Budějovice sophia@sophia-cb.cz http://www.sophia-cb.cz/cs/kontakty

 

PATIENT GUIDE / příručka pro pacienty - cizince

 

Lékárna Nemocnice České Budějovice a.s. Jihoceske nemocnice verejne zakazky Certifikát kvality a bezpečí zdravotni klaun Jihočeský Kraj Diecézní charita České Budějovice Kapka Naděje logo katolicika asociace logo hospitalin logo Společnost pro ranou péči ISO 27001.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace